dimarts, 30 de juny del 2009

Doctor Paper

No és una llibreria però hi venen llibres i sobretot productes relacionats amb el paper com llibretes, àlbums, blocs de notes... Tot amb un disseny antic, vintage, però també modern, així també venen còmics i fanzines d'últim moment. És Dr. Paper on també podreu comprar articles per a la llar i la cuina, bosses, lomogràfiques, objectes relacionats amb els llibres com mil i un ninos, vaixelles, llibretes, clauers, etc del Tintín, l'Astèrix, els Barbapapà... i no acabaria. La majoria dels productes que venen són difícils de trobar al nostre país ja que no tenen distribució. Ells els importen directament d'Estats Units, llibres inclosos.

Així m'he pogut fer amb el primer àlbum de la sèrie This is del genial il·lustrador txec Miroslav Sasek, This is Paris. Després d'un viatge a la capital francesa se li va ocórrer crear llibres de viatges per a nens. El primer va ser dedicat a París que va esdevenir molt famós iniciant la sèrie que ha passat per grans ciutats, països i fins i tot de camí cap a la Lluna. Actualment està sent reeditada.
En castellà va ser editat per Molino a finals dels 60 però per suposat està descatalogat i a les biblioteques la sèrie està més que exclosa de préstec. Potser s'hauria d'incloure a la llista de llibres extingits, no?
Jo no l'he vist mai a cap llibreria d'aquí, però em vaig quedar amb les ganes de comprar-me tota la sèrie als Estats Units així que quan la vaig veure a Dr. Paper vaig saber que seria la meva perdició de la nòmina de juny. Visca la paga extra!

l'àlbum és un retrat del París de la dècada dels 50 com l'hauria vista un nen

L'altre caprici "lijeru" va ser aquest meravellós pop-up (per als qui no ho sapigueu, en faig col·lecció, així que ja sabeu... :P) titulat Great American Houses and Gardens de Chuck Fisher.

no és una meravella?

Així que ja sabeu, si us passeu per Dr. Paper ja us aviso el pitjor que us pot passar és que gasteu una considerable quantitat de diners i si teniu força de voluntat el problema serà què escollireu...
***Consulteu la localització de la llibreria al nostre Mapa de Llibreries de LIJ***